} -->

Tuesday, December 22, 2015

Saya agen sah!

Assalamualaikum warohmatullah. Ingin saya maklumkan bahawa, saya(instagram; @bytheukht) merupakan seorang daripada agen sah Haura Haseena(@haurahaseena). In Shaa Allah, 7 Januari 2016 kami akan open order. Save the date ok!

Sebelum tu, anda boleh baca feedback daripada mereka yang dah rasa betapa selesa dan kemasnya niqab2 kami. Boleh baca di sini ya #haurangels.

Semoga Allah memberkati dan merahmati kita semua! Allahumma aamiin.

#sayajualniqab #agensahhaurahaseena

Jom follow instagram kami supaya tidak terlepas dengan perkembangan kami!

@bytheukht
@bytheukht
@bytheukht
@haurahaseena
@haurahaseena
@haurahaseena

Friday, December 18, 2015

Hebatnya Dia!

Assalamualaikum warohmatullah. Moganya hari ini, kita lebih baik daripada semalam ya!

Nak tanya. Siapa je yang takpernah berharap pada manusia? Aku pernah berharap pada manusia. Anda? Tahu-tahu sendiri kan. Apabila kita berharap pada manusia dan keputusan yang kita dapat tu tak seperti yang kita harapkan, takke kecewa? Pedih perit menusuk jantung semua lah. Aku pernah rasa. Boleh tahan sakit dia tau!

Itulah. Siapa suruh bergantung harap pada manusia. Sekarang, aku cuba didik diri untuk sentiasa bergantung harap hanya pada Allah. Hanya Allah. Apa-apa yang aku buat, aku mohon dekat Allah dahulu. Apa-apa keputusan yang aku akan dapat, aku cuba didik diri untuk redha sebab Allah tahu yang terbaik lebih daripada apa yang aku tahu. Ok aku bagi contoh.

Aku basuh baju di pagi hari. Langit macam redup je. Aku macam alaa mana matahari ni. Oh! Aku lupa akan maha kuasa tu hanya Allah. Cepat-cepat aku doa lebih kurang gini; Ya Allah. Moganya harini matahari muncul agar baju-baju yang aku basuh tu kering. Sesungguhnya engkaulah yang Maha Kuasa di langit dan di bumi serta tahu yang terbaik untuk aku.

Aku tawakal dekat Allah. Apa-apa yang jadi, aku redha. Dan ya. Allah Maha Kuasa. Taklama tu matahari memancarkan sinarnya. Ya Allah maha suci engkau. Aku senyum. Ada suatu hari tu, langit redup je. Matahari takkeluar sangat. Aku dah doa maka aku redha dan berlapang dada apa adanya. Aku sangka baik dengan Allah. Allah tahu apa yang terbaik maka aku takkecewa langsung. Aku tetap senyum.

Aku nakpesan. Bergantung haraplah hanya pada Allah. Berhajatlah hanya pada Allah. Mohon pada Dia apa-apa sahaja. Walaupun hakikatnya Allah dahtahu apa yang kita nak minta, Allah tetap perintahkan kita agar memohon hanya kepada Allah. Terharu tak?!

Didiklah diri untuk sentiasa berharap hanya kepada Allah walau pada pandangan manusia nampak mustahil untuk terjadi, ah pedulikan aja. Tiada yang mustahil bagi Allah untuk makbulkannya. Cubalah. Anda akan rasa apa yang aku dah rasa. Ah indahnya berharap kepada Allah!

Semoga Allah memberkati dan merahmati kita semua. Allahumma aamiin.

Wallahu a'lam.