} -->

Tuesday, July 19, 2016

Tenang je.


Assalamualaikum warohmatullah semua. Lamanya tak jenguk blog ni. Rindu gak tapi busy dengan kehidupan sendiri (baca: buat-buat busy). Sebenarnya aku masih tak sambung belajar mana-mana lagi. Ohya. Aku ni lepasan SPM 2015. Alhamdulillah. Rezeqi nak sambung belajar awal takde. Tapi takpe. Allah knows best, kan?

Macam biasa, kalau kita jumpa orang, kadang-kadang ada yang rajin nak beramah mesra dengan kita. Soal itu ini, kan. Takpe. Depa ambil berat dan nak beramah mesra dengan kita. Sangka baik yep. Jawab sekadar yang mampu. Tenang je. Dalam hati ni, Allah je tahu. Fuh.

Peringatan untuk aku juga. Apa-apa yang terjadi, tenang je. Allah kan ada. Manusia ni kadang tak faham pun apa yang kita nak. Faham gitu-gitu aja. Ilham daripada Allah. Jadi, kalau rasa manusia ni tak dapat nak faham apa yang kita nak sampaikan, diam je. Tak perlu bagitahu sebab at the end, kita yang akan kecewa sebab mereka tak faham betul-betul kehendak kita.

Ada orang, suka share apa-apa dengan manusia lain. Ada yang sebaliknya. Everything has pros and cons. Buatlah apa yang kita fikir terbaik buat kita. Selebihnya, kita serah dekat Allah sambil diiringi doa secara istiqomah(berterusan dan berkekalan).

Harapnya semua tenang aja ye.

p/s: Mohon doa daripada kalian agar aku dapat sambung belajar di tempat yang terbaik, mempunyai bi'ah(suasana) solehah(baik) dan Allah redha dengan tempat tu. May Allah bless all of us!

"Hanya dengan mengingati Allah, hati akan menjadi tenang"―Surah Ar-Ra'd, ayat 28.

No comments:

Post a Comment

Mind your words. Thank you.