} -->

Saturday, November 2, 2013

please think.

Assalamualaikum.


Okay now. Maybe budak sekarang salah anggap about couple. Bila dah couple, kau sesuka hati buat statement yang ;

Dia hak aku


Dia aku punya sampai mati


Wait. Entry sebelum ni aku dah kata yang couple ni tak baik untuk kesihatan kau sebab nanti nafsu dengan syahwat mula menguasai diri kau sendiri tanpa kau arahkan. Hm yeah aku tahu kau suka dia cinta dia bagai nak mati but aku rasa tak perlu kot kau nak couple bagai?


Benda tu act lagi mendekatkan korang dekat dengan zina. Kau faham zina?! Benda tu tak boleh dibuat main dekat playground okay. Sekali kau join to club zina, susah kau nak keluar. Banyak hasutannya. Serious. Kau akan rasa ‘club’ tu syiok habes tapi padahnya haaaaaaaaa amek kau.


Contohlah kau suka dia and kau actually hanya remaja yang tak cukup umur nak kahwin and kau ambik jalan mudah dengan kau ‘ikat tepi’ dia dengan buat ikatan couple. Pejadah wei. Ikatan ukhuwah lagi diredhaiNya J (y)


Couple tak menjanjikan apa apa okay. Ada sesetengahlah yang sampai ke akad nikah but why you must to couple?! Bukannya tak ada cara lain. Cara lain tu kau kena tunggu sampai cukup umur then kahwin. Apeke gatal no tak sabarnye lahai.


Kau ni mengada kan nak kasih sayang dengan ajnabi. Nak lelebih sebagai kawan.... okay stop. Aku tak suka orang macam tu. Nak kawan, kawan. Tak payah nak feeling rasa cinta kawan kemende semua tu.


Mungkin kau rasa bila kau dah ‘sah’ bercouple dengan dia and kau bagitahu seantero dunia yang dia kau punya (hanya sebagai couple je pun) and sesiapa tak boleh touch him/her, kau memang silap besar. Besar wei takdak nak kecik kepe.


Mak and bapak dia yang jaga dia sampai jadi orang macam tu, kau senang je ambik jalan mudah eh. Nak bercouple sebab kau cintakan dia, tak boleh hidup tanpa dia (tapi sebenarnya sebelum ni boleh je hidup, tak mati pun -.-), sayang dia and segala pebenda lah. Bila dah couple rasa macam ‘yeahhh dia hak aku. Selagi dia hak aku, tak ada yang boleh ambik dia. Dia je untuk aku. Forever and ever and untill we die’ .


Ada ke Allah berfirman yang bila kau couple, dia hak kau, tanggungjawab kau. Hm takde kan? Rasionalnya, sebagai makhluk Allah, umat Nabi Muhammad SAW, kau patut ikut ke tidak ajaran yang Allah dah tetapkan? Kata sayang Nabi Muhammad SAW, tapi kenapa tak ikut sunnah-sunnahNya? Kenapa ikut larangan-laranganNya?


Okay mungkin kau tahu couple tu haram disisi Islam sebab akan membawa kepada kemungkaran Allah tapi disebabkan faktor-faktor disekeliling kau membuatkan kau terjebak dalam hal tu. Tapi kau salah if kau asyik nak salahkan hal sekeliling. Sepatutnya kau salahkan dulu diri kau. If iman kau kuat, benda macam tu tak jadi okay. Nak salahkan si dia sebab confess kau konon. Dia ‘mengayat’ sikit tu pun dah melting habis -.-


So aku harap sangat korang faham apa maksud yang aku nak sampaikan. Aku sanggup dengar kau nak cakap aku ni pemusnah relationship (couple) korang yang tah pebenda tu, aku ni jealous tahap nak mati sebab aku tak couple macam korang ke, idc.


It’s up to you. Yang penting aku dah sampaikan apa yang aku tahu setakat ni. Aku bukannya nak berlagak tunjuk hebat kepe semua but aku tak suka pendam sorang-sorang benda ni dalam minda aku. Aku nak korang semua tahu. Tak perlu buat silap lagi. Aku harap korang faham.


Please.


Fikir betul-betul. It’s for your future. Islam future. Kalau kita umat Islam tak berubah, masa bila foreigners nak respect Islam, respect kita? Aku tahu korang pandai. Aku tahu korang faham maksud disebalik apa yang aku type ni.


Aku taknak kita putus ukhuwah sebab benda ni. Yes. Memang aku tak sanggup nak cakap pasal benda ni face to face dengan kau. Nanti kau melenting, aku yang kena maki pulak. Kita settle baik-baik.


Aku cuma nak korang tahu yang jodoh tu tak kemananye. Allah dah tentukan. Memang Allah suruh kita berusaha, kita cari tapi masalahnya bukan dengan cara ikat tepi dia dengan couple. Allah nak ikatan yang halal yakni perkahwinan. Bukannya couple main pondok-pondok tu haaa.

Sekian.

i'm sorry if ada yang terluka, sakit hati segala mende sebab ayat yang Nurin pakai macam rude sangat, macam pandai sangat nak 'ceghamah' orang sedangkan diri pun tak betul. hm yeah. Cuma nak sampaikan sikit aje, takde niat nak halang kemende semua tu just nak suruh orang lain fikir apa yang Nurin fikir. I'm so sorry again...from the bottom of my heart ._. 

No comments:

Post a Comment

Mind your words. Thank you.